De eerste dagen, en werkdagen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofie Michielsen - WaarBenJij.nu De eerste dagen, en werkdagen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofie Michielsen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen, en werkdagen!

Door: sofie michielsen

Blijf op de hoogte en volg Sofie

03 Maart 2014 | Australië, Cairns

G'day mates!

Ik ben al een week van huis, en de tijd vliegt hier echt voorbij. Gisteren en eergisteren waren mijn eerste werkdagen aan de receptie, en o dat was niet gemakkelijk! Het computersysteem is heel ingewikkeld en het is echt wennen, maar dat is normaal in het begin zeggen ze, niemand kan dat al onmiddelijk, maar voor bij betekent dat stress natuurlijk! Het werk op zich is wel leuk: je komt in contact met mensen uit verschillende landen (maar vooral Zweden, het krioelt hier van de Zweden in Cairns, en natuurlijk Hollanders :p) en backpackers zijn geen moeilijke klanten, dus dat valt dan mee :)

Elke dag is hier wel iets te doen georganiseerd door het hostel. Gisteren was het bijvoorbeel pub quiz, en ons team heeft gewonnen :D Vandaag was er de rainforest walk en die heb ik ook meegedaan. We hebben nogal moeten zweten! Op een bepaald moment was er een uitkijkpunt over de stad en over de luchthaven, en toen kon je duidelijk zien hoe klein de stad eigenlijk wel is. De luchthaven stelt amper iets voor! Maar ze hebben verteld dat die er eigenlijk nog maar is sinds jaren 70 of 80 (ik weet het niet meer juist) dus dat is eigenlijk nog maar pas, daarvoor was er helemaal niks. Hier in dit land is niets oud, je merkt dat wel. Tijdens de wandeling zelf hebben we enkele grote spinnen gezien, maar geen om bang van te worden :)

Ik had voor de eerste nacht een meisje uit Zwitserland als roommate, en met haar ga ik elke avond eten. Zij gaat elke dag op excursie, logisch natuurlijk als je hier op reis bent, en dan krijg ik 's avonds het verslag te horen en ik kan al niet wachten om zelf op pad te gaan. Cairns zelf stelt niks voor als stad, maar de omgeving heeft zoveel te bieden. Volgende week of de week erna (alles hangt af van de werkrooster) hoop ik naar Kuranda te gaan, dan kan ik eindelijk ook eens wat vertellen over de omgeving want daar heb ik helaas amper al iets van gezien, maar dat komt nog wel!


  • 05 Maart 2014 - 22:36

    Martine:

    Hey Sofie,

    ik heb je twee reisverslagen gelezen en ik ben blij te horen dat je reis heel goed verlopen is en dat het daar ook allemaal goed meevalt.
    Leuk dat je ook een maatje hebt daar om mee af te spreken.Dat is wel plezant.

    Ik hoor wel van jullie mama dat het eten in de hostel niet zo goed was.
    Wij zelf zijn natuurlijk maar 4 dagen in Cairns geweest waarvan 2 volle dagen en dus zijn wij daar niet zo vaak moeten gaan eten.
    Wij zaten daar op de Esplanade en wij zijn daar dan eens ergens pizza gaan eten ( ik weet wel niet meer precies hoe dat heette maar het was wel lekker).
    We zijn ook een paar keer gaan eten bij de Coffee Club. Daar vonden wij wel dat ze lekkere en goed verzorgde gerechtjes hadden,zowel voor 's morgens als voor 's middags of 's avonds.
    De dag dat wij naar het regenwoud gingen bij Cape Tribulation en Mosman gorge was het eten inbegrepen.
    Dat was trouwens supertof. Wij hadden daar dan ergens midden in het regenwoud een BBQ onder een soort shelter (tegen de zon) maar dan zo echt midden in de natuur tussen de hoge bomen en in het gezelschap van mensen van verschillende nationaliteiten.
    Wij zaten bij heel lieve Australiërs en Canadezen. Dat was echt heel apart zo in het regenwoud. Heel gezellig ook en indrukwekkend...
    Die uitstap is trouwens ook aan te raden. Cape Tribulation is de plaats waar het regenwoud en het Rif bij elkaar komen.
    Naar Kuranda zijn wij niet geweest omdat we moesten kiezen natuurlijk maar dat is ook wel de moeite naar het schijnt.

    Ik wens je dan nog het allerbeste daar. Ik zal het allemaal wat volgen op je blog. Dat is heel tof trouwens.
    Zo kan iedereen hier goed volgen hoe het met jou gaat.

    Nog veel groetjes
    Martine











  • 08 Maart 2014 - 19:52

    Johan Oerlemans En Tante Jes:

    Hallo Sofie,

    IK heb je blog gevolgd en van moeke (tante Jes) gehoord hoe het met je gaat.
    Je bent het intussen goed gewoon zeker?
    Nog een prettig verblijf in Australië.

    Groetjes Johan, Sigrid, Jonas, Eline, tante Jes en nonkel Eddy
    DAAG


  • 11 Maart 2014 - 13:48

    Tante Jes:

    Hey,
    Mooie foto's die we doorkrijgen, het ziet er allemaal mooi uit daar seg amaai.
    Ook prachtig weer zie ik, regenseizoen??? niets van te zien.
    Beter niet te hard werken en genieten van het reisje.

    Groetjes uit het ook warme Kalmthout...

    Tante Jeske en de rest.
    SEE YOU ;-)

  • 13 Maart 2014 - 03:04

    Sofie Michielsen:

    Hey iedereen! Bedankt voor de reacties, en het weer is niet al te best hoor, elke dag regen, gisteren en eergisteren kwam de regen met bakken uit de lucht! Maar vandaag is het weer stralende zon, het is hier zo onverschillig! Dan is er bij jullie meer zon op dit moment! Bedankt voor de tips Martine, de coffe club heb ik al gevonden :) Cape tribulation ga ik zeker nog naartoe als het weer wat beter is, anders heb je er ook niet veel aan natuurlijk, dus dat is iets voor over een maandje ofzo!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Stage Cairns

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

Great Barrier Reef

27 April 2014

Whitsundays

12 April 2014

Cycloon Ita

02 April 2014

Cape Tribulation

26 Maart 2014

Atherton Tablelands
Sofie

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 9128

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: