Aankomst Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofie Michielsen - WaarBenJij.nu Aankomst Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofie Michielsen - WaarBenJij.nu

Aankomst Cairns

Door: Sofie Michielsen

Blijf op de hoogte en volg Sofie

26 Februari 2014 | Australië, Cairns

En hier is dan de langverwachte eerste blog van mijn avontuur in Australië!
Na een lange reis via Dubai en Perth ben ik vanmorgen aangekomen in het hostel. De vluchten zijn allemaal goed verlopen, niets gemist en nooit verdwaald op één of andere luchthaven, waar ik dus al heel blij om was :)
Bij de aankomst was ik al volledig voorbereid op een scenario à la Border Security, maar niets van dat, ze hebben bij mij niks gecontroleerd in de baggage! Toen ik uit het vliegtuig stapte in Cairns, was het echt wel "een klop" dat ik kreeg. Het was warm, tot daar aan toe, maar extreem vochtig, als je 1 minuut buiten staat ben je al nat van het zweet, niet normaal, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Maar naar het schijnt is het nu even wennen en eind maart zou het niet meer zo vochtig zijn, al goed.

Vandaag heb ik dus mijn eerste kennismaking met het hostel en de stad gehad. Er werken hier nog 4 andere stagiaires uit Nederland, 1 Brits meisje die met de shuttle bus rijdt en 2 Britse jongens die vanalles wat doen. Zij werken hier allemaal voor gratis accommodatie, er zijn echt maar 5 of 6 mensen die hier vast fulltime werken. Het hostel zelf is heel groot en de gebouwen zijn open, er zijn dus niet echt muren, het terras, de receptie, de lounge, de bar,.. lopen allemaal in elkaar over en er zijn geen buitenmuren, raar hé!
Het enige wat ik vandaag in het hostel gedaan heb is even gezwommen want voor de rest ben ik in de stad geweest om inkopen te doen. De supermarkten hier zijn echt 3x zo groot als in België, ik moest echt al zoeken waar ik vandaan kwam en waar de kassa's zijn! Maar het winkelcentrum was nog erger, daar was ik dus wel kwijtgelopen, maar dat is niet erg, daar kun je tenminste normaal rondlopen zonder te zweten dus ik was niet zo gehaast om de juiste uitgang te vinden :) Gelukkig moet je hier niet veel in de zon lopen, alles is overdekt door luifels boven winkels die dan van de ene winkel in de andere overgaat. Het zwembad is hier ook overdekt met zeilen, ze zijn dus echt wel op die stekende zon voorzien. Het valt me ook op hoe behulpzaam en vriendelijk iedereen hier is.Op de straten, in winkels,.. als je iets vraagt zoals "waar staat de zonnecrème" helpen ze onmiddelijk en nadien vragen ze dan "vanwaar ben je", "ben je hier allang","wat kom je hier doen",.. En als ik dan zeg dat ik van België ben, proberen ze iets in het Frans te zeggen :D Niemand weet blijkbaar dat er in België ook Nederlands gesproken wordt, eigenlijk wel erg :p

Morgen ga ik nog een keer de stad in om eens kijken waar de zee en de Esplanade is: een gratis openluchtzwembad aan het strand, want op het echte strand mag je niet komen vanwege krokodillen en kwallen.

Ik heb dus nog geen foto's omdat ik nog niets speciaals gezien heb, dus dat is voor de volgende keer!

  • 26 Februari 2014 - 12:15

    Veerle:

    Kei leuk, deze blog :).
    Nog veel plezier in Australië!
    Groetjes van ons allemaal

  • 26 Februari 2014 - 13:30

    Tante Jes:

    Zeer fijn om op deze manier op de hoogte te zijn van jou reis.
    Ik hoop dat alles goed gaat en dat het ginder een beetje bevalt.
    Aan het weer zal het niet liggen denk...
    Groetjes van de andere kant van de bol...

    Tante Jeske.

  • 26 Februari 2014 - 15:58

    Tinne Michielsen:

    Zo te lezen kan het daar ni slecht zijn precies :)
    Veel plezier daar en denk is af en toe aan mij als ge ne winkel binnenstapt :p

    Groetjes uit het regenachtig belgiënlandje

  • 26 Februari 2014 - 20:22

    Liesbeth:

    Hey hey,

    Super zo'n blog!
    Dat is al een spannende eerste dag geweest!
    Doe dat daar goed en veel succes!
    Heel veel groetjes

  • 27 Februari 2014 - 02:13

    Sofie Michielsen:

    Dankuwel allemaal!

  • 27 Februari 2014 - 19:50

    Marlyse Pluimers:

    Heeeyy SOOF!!

    Super gaaf ik heb je toegevoegd aan mijn favorieten zodat ik je in de gaten kan houden en al je belevenissen kan lezen.

    Ik ben benieuwd heel veel succes en plezier natuurlijk.

    Groetjes uit het zonnige Curaçao! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Stage Cairns

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2014

Great Barrier Reef

27 April 2014

Whitsundays

12 April 2014

Cycloon Ita

02 April 2014

Cape Tribulation

26 Maart 2014

Atherton Tablelands
Sofie

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 9122

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Februari 2014 - 26 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: